Saturday, January 24, 2009

"X-C-dent"

tragedi malam selepas kelas...

slpas kelas jek aku nk begegas ke bangsar utk hadiri putsal jemputan dr kwn2 aku [sape lg kalu bukan usop,dicky,afif,awan,dbklians..] so tak smpat nk join korunk guys.sory.pabila ke esokan tghari aku trime msg dr Rahman [kwn seangkatan blaja aku yg senang mengalami emotism terhadap ku]..
man: jaz,aku xcident mlm td kt ampang..

aku: ko xciden ape?? ko langar kucing sblh umh cik kiah pon xcident gak tuh..cube kasi specific ckt..
man: take it serious la beb! aku xciden kt area umah bobi tu simpang tu..moto langar kreta aku. EMO jap.. <--- kan dah stat...
aku:bla...bla...bla...
nk djadikan critanye..harini aku pn skodeng blog Rahman ni..so man..ni komen aku..
..tesentuh jiwa raga ku bila menatap cerpen pendek kau itew..aku bukanlah si pujangga yg pndai berbahas spt mu tp izinkan la aku mengomen scara biase dahulu..ptama skali aku meminta maap jika mereply msg yg berbau 'gelak tawa' sbb biasela..setahu aku,ko ngn aku kan bile ckp sume hanya tuk menguntum senyuman senda dan gurauan maksima yg buleh mengukir jiwa emo meletop. tapi sesudah benar ko bertype, aku simpati dgn kejadian ko..sblm itu aku nk btol kan ..its a MR.GANISEN..[ejaan tu kasi btol skt,aku taknk kwn2 kne tolak markah]..btw..aku masih mncari2 kesalahan siapakah yg perlu dituding dlm xciden tu..setahu aku kreta bile bergerak akan kedpn n keblkg bukan ketepi mcm ketam.kecederaan myvi ko tu npk sgtla moto tu bute! yg akak ipar mangsa tu plak apsal tetibe "period"! kalu aku ade situ la mau hangin aku ngn pompn cmtuh.jgn risau la aku bukan nk bgado cume nk lwn ckp ayat dia je.bio dia tau sape lg hebat bebel..anak EMAK ni ke atau pompn kerek mcm dia.cilakak btol! dah adik ko yg xcident yg ko nk lebih2 apehal kan! mmg patot pon kawen ngn brader yg tenang jiwa tu.kalu dpt suami mcm aku mau aku sepak jap pastuh soh dia dok dlm kreta diam2.haha.org mulot cmtu kne ajo skt.tak ajo dia tak reti.tp nsb bek ade kwn bobi.mmg slalu bdk2 cmni dh biase buat.aku pnh experien bile makcik aku xciden sbb lampu isyarat salah..haa tu cmne plak..aku tlg makcik aku dr pegi balai smpai la blk umh.so aku tau cmne keje org2 runner ni.biasela jam ni la dorg nk carik duit kan.aslkan kite byr.kite pon bukan reti sgt nk buat,panik lagi ade.kreta anto workshop kire 10 hari ok lg man..makcik aku tu ha...2bulan kot baru siap..nih aku attach gambo persona bile hentam tepi Honda CRV yg dpandu Korean Lady..kuat btol body CRV nih.smpai persona tak klua air bag..tu yg kompius tuh..dah2..tu je aku nk komen sni..

haa..ni camne nih?? dlu blaja undang2 jalan ade ke soklan tnye gmbr cmni?


body CRV yg begitu "kental" bile d 'cium' dek Persona..

keadaan Persona pakcik aku yg dh tak brape nk memPersonakan..

PANDU CERMAT JIWA SELAMAT..HARGAILAH NYAWA ANDA..ANDA MAMPU MENGUBAHNYA..KALAU NAK JADI NAK BUAT CAM MANO...REDHA JELAHH..MINTAK2 DIJAUHKAN NOHHH...

9 comments:

A.R.A.S.H. 910 said...

ewah2x entry ko!! in a way u also touched my heart!! ahaks!! k, aku pun nak betulkan ayat ko bukan "berbau" tp "berbaur" sbb gelak tawa xleh dibau2! hahaha.

amboi3x ckp aku seorang yg hanya menguntum senyuman senda dan gurauan maksima yang boleh mengukir jiwa emo meletop!! klaka siot ayat ni tp best!! its oklah jaz, pasni aku nak dok diam2 jer..**sepi**

btw, baru kau tau aku leh menulis sebegitu rupa sehingga menyentuh jiwa semua org!! itulah aku! hahaha.

J@Z de Mama's Boy said...

gud job man..keep it up!!

A.R.A.S.H. 910 said...

penulisanku seiring dengan emosiku..huhu..itulah aku! ;p

Bitt said...

tak de sorang dlm dunia ni yg nak tolong FREE2 jek.. melainkan dia ade tali persaudaraan atau yg rapat jek...malas aku nak comment panjang2 pasal excident nih yg aku nak comment pasal ape pic anak aku terang tang tang kat atas ni...ni bukan pinjam lagi ni..ni dah kira curi ni (bagitahu lepas dah letak) ;P huhuhu

J@Z de Mama's Boy said...

man,
mcm lagu seiring dan sejalan..seindah bunga dtaman...haha

kak,
oit..alaa pjm je pn tak leh ke...yelah2 aku tuko la..amek pic anak org laen la..

vortex said...

bile nak update? luv to read ur blog...so emotional

naimatulrais said...

wow.. ni dh jadi mcm rahman lak... aku tak geti btl org karang ayat ala2 sastera.. i zero sastera tau! so kolah orgnya yg buat man tersinggung?! ko mmg kan nak kena dgn aku! aku dh lama tak hentam ko ni...

J@Z de Mama's Boy said...

vortex??
btw..thanx la..upenye aku ade pminat..nk update ye..tgu tyme pree la..hehehe..ni kire okla update komen..update jugakk..

naima,
eh eh rahman is rahman..aku adalah aku..jgn same kan.aku dlu sastera dpt B- sbb tak masok klas..
ooo ko tak dpt hentam nua ko try kt aku lak ye.. =pp

naimatulrais said...

ape lak.. nua tu.. mmm... tak perlu lah aku cite.
ni pasal ko! hahaha